ORGANIZING MY TIME
Planowanie czasu stało się dla mnie priorytetem, gdy zaczęłam łączyć szkołę z pracą. Na początku nie umiałam się za to zabrać. Kupowałam kalendarz i wypisywałam do niego pojedyncze wydarzenia, o których i tak zapominałam, bo kalendarz leżał gdzieś na dnie torebki bądź biurka. Brakowało mi jednak poukładania. Chciałam pamiętać o wszystkich ważnych spotkaniach, testach i projektach oraz dniach, kiedy powinnam pójść do pracy. W zeszłym roku kupiłam kalendarz który łączył w sobie rok 2017 i 2018, przy czym zaczynał się od końca czerwca, a nie od stycznia. Na początku bardzo starałam się wszystkiego pilnować, ale nie byłabym sobą, gdyby nie stało się to co zawsze. Przestałam go używać.
Pod koniec roku usłyszałam o Bullet Journal’u. Spodobał mi się proces jego tworzenia, ponieważ wszystko robimy sami. Każdą stronę możemy zagospodarować jak chcemy. Jego urok tkwi w tym, że tak naprawdę jest wszystkim, nie tylko planerem. Może być naszym notesem, szkicownikiem, czymkolwiek. W internecie możemy znaleźć wiele inspiracji do tego, jak tworzyć nasz Bujo. Ja swój prowadzę w zeszycie w kratkę, ze względu na to, że nie jestem pewna czy mi się sprawdzi. Jeśli tak będzie, to z pewnością zainwestuję w zeszyt w kropki. Na razie moje planowanie idzie mi dobrze i mam nadzieję, że tak już będzie.
Mam dla Was kilka rad, jak zacząć skutecznie planować:
- Planuj dzień z przynajmniej jednodniowym wyprzedzeniem - ułatwi Ci to pamiętanie o wszystkich sprawach.
- Wizyty u lekarza bądź inne ważne wydarzenia wpisuj od razu, gdy poznasz datę.
- Zaakceptuj to, że czasami nie jesteś w stanie wykonać jakiegoś zadania, przenieś go na kolejny dzień - nie jesteśmy robotami, nie zawsze możemy przewidzieć, czy danego dnia będziemy w stanie wykonać wszystko, co akurat zaplanowaliśmy.
- Bądź skupiony na tym, co akurat robisz - być może będzie konieczne wyłączenie powiadomień w telefonie.
- Nie odkładaj nic na później - jeśli wiesz, że jesteś w stanie wykonać daną czynność właśnie wtedy, kiedy o niej myślisz, to zrób to. Staraj się robić wszystko na bieżąco, a szybko zauważysz, że nie tracisz tyle czasu, co wcześniej.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz